|
||||||
:: Empatisk Ledelse :: Kontakt |
Hvordan kommer vi igang?Veludviklede empatiske evner er relevante i alle sammenhænge, hvor mennesker skal interagere for at løse opgaver og skabe bedre resultater i fællesskab. Det er vores erfaring at mange organisationer har glæde af at erfare, hvilke relationelle ressourcer og potentialer empatisk ledelse kan frigøre. Praktisk kan dette foregå ved et udviklingsseminar over 2 eller flere eftermiddage, hvor vi sammen dykker ned i organisationens aktuelle situation, og begynder at afdække, og særligt at dykke ned i, nogle af de aktuelle relationelle udfordringer. På denne måde kan alle få et hurtigt indtryk af de ressourcer empatisk ledelse kan frigøre og udvikle. Empatisk Udvikling er et Etapeløb - Ikke et Sprint! Kortvarige forløb udvikler ikke evnerne til empatisk ledelse synderligt. De giver et umiddelbart indtryk af nogle af mulighederne i ledelsesformen. Den personlige udvikling der er forudsætningen for at mestre empatisk ledelse tager tid. Der findes ingen "quick fixes" i langtidsholdbar personlighedsudvikling! Et udviklingsforløb i empatisk ledelse starter med at vi i fællesskab at afdække, hvad de konkrete muligheder og behov i jeres organisation er gennem en forsamtale. I denne sammenhæng mødes du/I med en eller flere af vores psykologer. Vi anbefaler at det indledende møde suppleres med en forundersøgelse af relevante forhold i organisationen fordi dette bedst sikrer, at alle relevante betingelser fra start er tydelige for alle parter. Dernæst fastsættes konkret mål for udviklingsforløbet. Uanset hvad jeres behov er, vil en videreudvikling af empatiske evner hos en eller flere personer forudsætte et forløb, som vi tilrettelægger i fællesskab. Empati udvikles ikke på et gå-hjem-møde eller et enkelt weekendkursus. Ved hvert forløbs start lægger vi ud med at introducere deltagerne for en oversigt over, hvordan empatiske evner grundlæggende udvikles, hæmmes og i værste fald kan ødelægges. Efter denne gennemgang starter udviklingsforløbet, som vi i fællesskab evaluerer løbende. Når de ønskede fremskridt er opnået planlægges i fællesskab en afslutning af forløbet. Samtidig aftales en opfølgningsprocedure som skal medvirke til at sikre, at fremskridtene fortsætter med at materialisere sig i det daglige samarbejde. |
|
||||
______________________ | ____________________________________ | _________________ | ||||
Links til relateret information om empatisk ledelse: Erhvervsbladet · Steen Hildebrandt (PDF) · DJØF |